Weer een week voorbij - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Oktober 2008 | Zweden, Västerås

Hejhej! (Zweedse begroeting ;-))

Een week verder alweer. Eigenlijk had ik dit bericht gisteravond willen schrijven, maar daar kwam ineens iets anders tussen. Daarover later meer; ik zal beginnen bij het begin van de week.

Maandag weer een rustig dagje op de universiteit. Zoals eigenlijk de hele week vrij rustig en af en toe zelfs saai was. Ik heb namelijk nog steeds geen accelerometers… Ik kreeg net een e-mail waarin stond dat de baas van Motion Control (het bedrijfje waarmee het project wordt gedaan) afgelopen week ziek was geweest, maar dat het systeem twee weken geleden al bijna klaar was. Dus wat ze dan allemaal aan het doen zijn snap ik ook niet, maar afgelopen donderdag was het nog steeds niet klaar. Ik heb me de afgelopen week vooral bezig gehouden met alvast wat schrijven aan m’n verslag, artikelen lezen en niet-studiegerelateerde dingen. :-)

Dan de buitenschoolse activiteiten van deze week. :-)

Te beginnen bij maandag. Maandagavond zat ik met Nina op de bank TV te kijken. Eigenlijk was er niks boeiends op TV, dus ik zat naar een programma over een hondentrainer te kijken. Je moet toch wat… ;-) Plotseling vroeg Nina of ik zin had om mee te gaan zwemmen. Ze zat er over te denken om te gaan en als ik mee zou gaan zou dat de doorslag geven voor haar om ook te gaan. Aangezien ik verder toch geen plannen had voor die avond, heb ik toegezegd en tien minuten later waren we klaar om te gaan. Het zwembad is vlak bij de universiteit, ik was er al eens langs gelopen. De Duitse jongen die hier ook stage loopt en een paar keer in de week zwemtraining heeft, had ik al horen klagen over de hoge temperatuur van het water. Maar voor mij was het precies goed. Niet de gebruikelijke kou als je het water in gaat, maar vanaf het begin al heerlijk warm water. :-D Er stonden kandelaars met brandende kaarsen langs de rand van het zwembad, wat een gezellig sfeertje gaf. Na een tijdje zwemmen zijn we in de sauna gaan zitten, en daarmee had ik dus mijn eerste Zweedse sauna-ervaring. Een goede afsluiting van een avondje baantjes trekken.

Dinsdagavond heb ik de ontzettend cliché romantische film ‘The prince and me’ gekeken, die op TV kwam. Ik had toch niks beters te doen. ;-) Woensdagavond samen met Nina de DVD van ‘Bend it like Beckham’ gekeken. Iets minder cliché en romantisch, leuke film.

Donderdag was het weer tijd voor Stämning. Een erg rare avond, want er bleek een koorlid overleden te zijn de dag ervoor. Voor mij vooral ook raar omdat ik haar niet had gekend en ook nog eens niks kon verstaan van wat iedereen zei. Heb me dus maar een beetje op de achtergrond gehouden. Na een tijdje hebben we toch nog wat liedjes gezongen, en ik had de indruk dat dat toch wel wat opluchting gaf. Zo merkte ik weer eens hoe fijn het eigenlijk is om te zingen en hoe je je zorgen er even door kunt vergeten. Misschien gaan we met het koor op de begrafenis zingen.

Vrijdag was eigenlijk een saaie dag, waarop ik alleen gewerkt heb omdat de Duitse jongens er niet waren en ik me ook niet zo lekker voelde, dus daarover niet echt iets te melden.

Vrijdagavond vroeg Nina wat m’n plannen waren voor zaterdag en ik zei dat ik nieuwe schoenen wilde kopen. Zij moest ook nog nieuwe sportschoenen hebben dus ze zei dat we wel samen konden gaan. Zo gezegd, zo gedaan en gisteren zijn we samen gaan shoppen voor schoenen. Doordat ik niet echt goed wist wat ik wilde en maat 42 ook nog eens beperkt verkrijgbaar is, was dat nog niet zo makkelijk. Maar uiteindelijk zijn we een half uur voor sluitingstijd (van deze winkel al om 15.00 uur!) toch geslaagd voor mij. Nina wilde Ecco sportschoenen, maar die hadden we nog niet gevonden. We waren ook vooral veel winkels in geweest voor mij, maar dat vond zij niet erg. Uiteindelijk hebben we nog even in een kledingwinkel gekeken en heeft Nina een shirtje gekocht. Zo was ze toch happy dat ze ook iets had en omdat ze geen zin meer had om verder te zoeken naar de sportschoenen, zijn we naar huis gegaan.

Nina ging gisteravond uit en ik had me al voorbereid op een avondje voor de TV hangen en dit bericht voor mijn blog schrijven, toen ik ineens een smsje kreeg van Batu, een Turkse die op de universiteit werkt en vorige week ook mee uit geweest was. Hij zei dat ze vanavond weer uit gingen en vroeg of ik zin had om mee te gaan. De avond had hetzelfde concept als de vorige keer: eerst een tijdje gezellig kletsen en wat drinken bij Aneta en daarna naar de Blue Moon Bar. Met het verschil dat de Blue Moon Bar op zaterdag een leeftijdsgrens heeft van 23 jaar. Gelukkig werd hier niks van gezegd en mocht ik toch naar binnen. :-) Nina en haar vriendin waren er ook en het was weer leuk. Naderhand nog even snacken bij Mc Donald’s om daarna te gaan slapen en om 12 uur pas weer wakker te worden…

Vandaag geen speciale plannen. Ik ga straks nog even boodschappen doen en verder wat meer informatie opzoeken over de ‘toeristische attracties’ hier in de omgeving. Volgende week komt de hele familie op bezoek, dus er moet wel een gelikt programma klaarliggen. ;-)

Hej då!

  • 12 Oktober 2008 - 18:10

    Stijn:

    EY Jacq,

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.Leuk dat je al zo veel leuke dingen hebt gedaan,wel jammer dat die spullen voor je onderzoek er nog niet zijn.

    Groetjes
    Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ga voor 3 maanden op stage naar het Zweedse Västerås. Daar zal ik gaan bijdragen aan het ontwikkelen van een bewegingssensor voor revalidatiedoeleinden. Verder ga ik natuurlijk genieten van allerlei leuke en mooie andere dingen die Zweden te bieden heeft.

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 8927

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Zuidelijk Afrika

02 September 2008 - 30 November 2008

Stage

Landen bezocht: