Nog maar drie weken te gaan... - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu Nog maar drie weken te gaan... - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu

Nog maar drie weken te gaan...

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 November 2008 | Zweden, Västerås

Hallo allemaal, op deze mistige zaterdagmiddag. Ik heb weer een lekker druk weekje achter de rug, dus tijd voor een update.

Met de stage ging het de afgelopen week weer lekkerder. Dinsdag had ik een gesprek met Maria en zij vindt nog steeds dat ik goede dingen heb gedaan en is tevreden. Dus ook al had ik zelf wat meer verwacht, zij vindt het wel prima. Dat is dus erg fijn om te weten. We hebben besloten dat ik nu ga proberen de data die van de sensors binnenkomt live op het computerscherm te laten zien. Tot nu toe maakte ik steeds eerst een bestand met heel veel getalletjes van de sensors, en dat bestand verwerkte ik dan in één keer tot allerlei grafieken. Nu moet de tussenstap met het bestand dus verdwijnen en moeten de getalletjes meteen in de grafieken zichtbaar worden gemaakt. Hier ben ik de afgelopen week al wat mee bezig geweest en een stukje daarvan is al gelukt. De komende week ga ik hier dus weer mee verder. Daarnaast ben ik de afgelopen week vrij veel bezig geweest met mijn verslag; ook niet onbelangrijk natuurlijk. Dat schiet al aardig op en hopelijk kan ik komende week een tussenversie naar Maria sturen.

Woensdag heb ik gelukkig ook kunnen regelen dat ik mijn tentamen Zweeds eerder kan maken. Dit is eigenlijk pas op 12 december, maar dan ben ik alweer even in ons kikkerlandje, dus dat zou ‘m niet gaan worden. Met de Nederlandse(!) leraar heb ik nu afgesproken dat ik het tentamen op 26 november maak. De laatste dag dat ik op de universiteit zal werken, want ’s avonds komt Joost. Voor die tijd nog even de reader doorkijken, maar ik denk dat het een inkoppertje zal worden. :-)

Deze week was weer een week dat Nina overdag werkte, dus maandagavond hebben we samen een film gekeken. Om maar in de filmsfeer te blijven, ben ik dinsdagavond naar de bioscoop gegaan. Aangezien ik met 4 jongens was, was er niet gekozen voor een romantische zwijmel-vrouwenfilm maar voor James Bond. Niet helemaal mijn type film dus. ;-) Maar ach, de andere optie was een avond thuis zitten, dus toch maar gegaan. Het viel eigenlijk nog wel mee, de film was best ok.

Woensdagavond ben ik met Nina naar het zwembad geweest. Lekker om even te bewegen met alle dagen stilzitten. Dat was donderdag ook wel te voelen aan de spierpijn... :-S Maar goed, het warme water en de warmere sauna waren lekker. Donderdagavond was het weer tijd om te zingen. We zijn volop kerstliedjes aan het oefenen voor het kerstconcert. Daar zal ik helaas niet meer bij zijn. Deze keer waren de meeste liedjes in het Zweeds, dus ik heb goed kunnen oefenen met mijn Zweedse uitspraak. Ik weet niet helemaal precies wat ik zing, maar aangezien het kerstliedjes waren, kwamen woorden zoals ‘licht’, ‘ster’ en Jezus vaak voor.

Ik ben de afgelopen week ook druk geweest met over en weer mailen met deze en gene om een afstudeeropdracht te regelen. Er zijn gelukkig wel opties, maar er gaat natuurlijk tijd en gepieker in zitten. Gisteravond dus lekker even een avondje alleen voor de TV gezeten en vanmorgen lekker lang uitgeslapen om bij te komen van de week. Vanmiddag ben ik even gaan shoppen voor een nieuwe spijkerbroek en een nieuwe panty, zodat ik m’n rokje en laarzen weer aan kan. Nu nog even een uurtje chillen, dan koken en vanavond een verjaardagsfeestje. Dat wordt vast weer gezellig.

De tijd gaat snel, over drie weken kom ik alweer naar huis. Maar voor nu: tot de volgende update!
xxx Jacq.

  • 08 November 2008 - 23:09

    Annemiek:

    Hoi Jacqueline,
    fijn dat het zo goed gaat! Heel veel plezier met Joost en tot januari!
    groetjes uit Peru!

  • 09 November 2008 - 10:28

    Oma:

    Hallo jacq, fijn dat alles zo naar wens gaat.
    Je vindt het straks nog jammer dat je weer terug moet. Zoveel gezellige dingen,lekker gezwommen,maar als je spierpijn krijgt moet het toch wel meer gebeuren. Alle kans as zomer, want DE WINDAS woedt prachtig! JUNI klaar, ik verheug me erop.
    Gaan we dan samen een keer? OK voor vandaag fijne zondag en tot schrijfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ga voor 3 maanden op stage naar het Zweedse Västerås. Daar zal ik gaan bijdragen aan het ontwikkelen van een bewegingssensor voor revalidatiedoeleinden. Verder ga ik natuurlijk genieten van allerlei leuke en mooie andere dingen die Zweden te bieden heeft.

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 8918

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Zuidelijk Afrika

02 September 2008 - 30 November 2008

Stage

Landen bezocht: