Boottochtje op het Mälarmeer - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu Boottochtje op het Mälarmeer - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu

Boottochtje op het Mälarmeer

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 September 2008 | Zweden, Västerås

Hallo allemaal, welkom bij alweer een nieuw stukje over mijn belevenissen in Zweden!

Met de opdracht loopt het op zich lekker, ik zal er niet te veel in detail over uitweiden, want volgens mij wordt dat niet echt een interessant verhaal. Ik ben bezig de data die ik nu als proef heb (de echte sensor moet nog besteld worden) te verwerken met de computer en probeer die ook weer te geven. Het gaat nog niet heel snel, want ik moet LabView nog leren kennen, maar ik kom toch elke dag weer een stukje verder. De demonstratie van het EOG ging helaas niet door, want het systeem bleek niet meer te werken en Martin kon het ook niet snel repareren. Hij gaat het nu opnieuw bouwen en daarna krijg ik een demonstratie.

Woensdagmiddag was ik dus bij Motion Control voor demonstratie van de versnellingsmeter en zij gaan ook er ook één extra bestellen die ik kan gebruiken. Toen ik daarna weer terug was op de universiteit, kreeg ik een telefoontje van de baas van Motion Control. Hij had een boottochtje georganiseerd voor medewerkers, klanten en leveranciers van zijn bedrijf, maar er waren wat afzeggingen. Hij vroeg dus of ik zin had om mee te gaan. Dat wilde ik natuurlijk wel en zo zat ik anderhalf uur later op een boot op het meer. Opvallend was dat er verder alleen maar mannen waren; het is blijkbaar een echte mannenwereld. Er was een diner op de boot en intussen maakten we een tocht van ongeveer drie uur. Ik zat o.a. aan tafel bij een medewerker van de universiteit die al 40 jaar zeilt. Hij kende het meer dus goed en heeft me van alles uitgelegd over de eilanden waar we langs kwamen.

Verder valt er niet zoveel te vertellen, dus dit verhaal wordt een stuk korter dan voorgaande berichten. Mijn leven bestaat vooral uit overdag naar de universiteit om te werken aan m’n opdracht en ’s avonds TV kijken, MSNen, lezen…

Ik heb helaas geen leuke foto’s. Ik wilde vanmiddag wat foto’s maken van mijn kamer enzo, maar de batterijen die ik dacht opgeladen te hebben deden toch niks met mijn camera. Ik probeer ze nu opnieuw op te laden en anders moet ik binnenkort ff nieuwe kopen. Dan zal ik weer wat foto’s online zetten.

Oh, en Mau, jij hebt vast op je telefoon gezien dat de zon hier niet zo veel heeft geschenen de afgelopen dagen. Gelukkig regende het ook niet (heel hard), dus het was nog wel te doen. Vandaag was de zon wat meer te zien, en dan ziet de wereld er gelijk een stuk vrolijker uit. :-) Ik hoorde vandaag van een Zweed dat november de slechtste maand is qua weer, dus er is niet veel goeds in het vooruitzicht. Genieten jullie maar van het lekkere weer in NL!

  • 12 September 2008 - 21:02

    Ellen:

    Ik wil toch ook een keer de eerste reactie hebben, vandaar! Leuk die boottocht....wat een geluk eigenlijk hè.
    Nou Jacq, blijf overal van genieten en tot horens. Prettig weekend!!

  • 13 September 2008 - 12:11

    Sander:

    Hoi Jacq, leuk om je berichten te lezen. Nog bedankt voor je tips over Rotorua! Ben ook naar het Waiotapu Thermal Wonderland en de Mitai Village geweest, erg mooi, leuk en vreemd om te zien. Ben nu alweer een weekje terug, ook alweer bij Musilon geweest (veel belangstelling op de open repetitie!). Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ga voor 3 maanden op stage naar het Zweedse Västerås. Daar zal ik gaan bijdragen aan het ontwikkelen van een bewegingssensor voor revalidatiedoeleinden. Verder ga ik natuurlijk genieten van allerlei leuke en mooie andere dingen die Zweden te bieden heeft.

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 8921

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Zuidelijk Afrika

02 September 2008 - 30 November 2008

Stage

Landen bezocht: