Pasje, whiskey, Ikea - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu Pasje, whiskey, Ikea - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu

Pasje, whiskey, Ikea

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 September 2008 | Zweden, Västerås

Hallo allemaal! Intussen ben ik weer wat verder gekomen met de dingen waar ik de vorige keer over schreef. Ten eerste heb ik een universiteitspasje! :-D Ik kan nu dus zelf overal naar binnen en dat is toch een stuk makkelijker. Verder kan ik nu ook gratis met de trein naar Eskilstuna, waar de andere vestiging van de universiteit zit. Dat moet ik binnenkort dus maar eens gaan doen. Misschien heb ik onderweg nog mooie uitzichten over het meer, want dat heb ik nog steeds niet echt gezien…

Gisteren geluncht met de twee Duitse jongens die in dezelfde ruimte als ik aan het werk zijn. Ze doen sinds deze week ook een stage hier en zijn bezig met iets met Bluetooth. In ieder geval leuk om weer mensen te leren kennen en wat gezelschap te hebben.

Na de lunch ben ik met Maria naar het bedrijfje ‘Motion control’ geweest. Dit is een klein bedrijfje dat veel samenwerkt met de universiteit. Het ontwikkelt onder andere technische hulpmiddelen voor gehandicapten. Zo hebben ze bijvoorbeeld samen met de universiteit een computermuis gemaakt die je aan je hoofd vast kunt maken en door hoofdbewegingen kan besturen. Voor dit bedrijfje zal ik ook iets gaan doen aan het nieuwe project dat gestart is dat als doel heeft om iets te maken dat bijhoudt hoe de revalidatie van wiplash patiënten verloopt. Of ze de goede bewegingen maken voor de oefeningen die ze moeten doen. Ik weet nog steeds niet precies wat ik ga doen, maar heb nu een aantal mogelijkheden. Na het weekend ga ik met Maria verder bespreken welke ik daarvan zal gaan uitwerken. Voor die tijd ga ik dus nog maar even goed overdenken wat ik zou willen doen, want ik weet natuurlijk weer eens niet wat ik wil…

Na afloop van het gesprek vrijdag mocht ik met de werknemers van het bedrijf (ongeveer 10) meedoen met whiskey drinken. Eén keer in de maand op vrijdag hebben ze deze ‘whiskey conference’ waarin ze betaald dronken worden. Voor mij geen whiskey; veel te sterk. Maar gelukkig was er ook een fles glühwein, maar dan de Zweedse variant. De Zweden drinken deze normaalgesproken met Kerstmis, maar hij smaakt in september ook goed moet ik zeggen. ;-)

Hierna nog even langs de supermarkt gelopen. Deze keer heb ik de andere supermarkt eens geprobeerd en hier hadden ze zowaar een paar potjes Nutella staan! Ik heb geen pot gekocht, omdat ik begreep dat er al een pakketje met broodbeleg onderweg is van mijn lieve bezorgde vader. Dus misschien heb ik binnenkort zelfs hagelslag. :-)

Vandaag was een erg regenachtige dag. Vanmorgen heeft Nina me meegenomen naar de Ikea. De vierde dag in Zweden een bezoek aan Ikea, ben benieuwd hoe dat ligt t.o.v. het gemiddelde… Ze had nog wat dingetjes nodig voor in haar huis. Dus we hebben een lamp gekocht voor op mijn kamer, wasmanden en een gordijntje. Verder hebben we een nieuwe kattenbak gekocht in de dierenwinkel en zijn we naar de Coop geweest. In deze winkel kun je alles kopen. Wij gingen voor eten en ik had shampoo, douchegel e.d. nodig, want ik had alleen kleine flesjes meegenomen.

Nadat we dit alles hadden ingeslagen hebben we thuis even geluncht, waarna Nina naar haar oude appartement ging om samen met haar moeder en zus alles schoon te maken. Ik heb intussen wat zitten internetten en puzzelen. Door de regen had ik geen zin om naar buiten te gaan. Ook heb ik de nieuwe lamp in elkaar gezet. We hadden er geen bolletjes bij gekocht, dus hij doet het nog niet. Maar dat moet volgende week wel lukken.

Vanavond gaan Nina en ik naar de kroeg. Helaas kon/wilde niemand anders van haar vrienden en zus mee, dus we gaan lekker samen. Ze schijnen er goede cocktails te hebben, dus ik ben benieuwd…

Als het weer morgen wat beter is ga ik eens kijken of ik naar het meer kan wandelen. Anders wordt het weer een dagje binnen zitten denk ik. Maar ik heb nog genoeg te lezen, puzzelen enz., dus dat komt dan ook wel goed. :-)

Oh, ik kwam deze website nog tegen waarop je op een Google Earth-achtige manier kunt kijken naar foto’s: http://kartor.eniro.se/. Als je “Kassörsgatan 2a, VÄSTERÅS” invult in het veld rechts en klikt op “Utsikt”, kun je zien waar ik woon. Het is de rechterdeur van het gebouw en dan op de tweede verdieping. Het raam van mijn kamer zit om de hoek, dus dat kun je niet zien.

Ik wens jullie allemaal nog een fijn weekend en tot het volgende berichtje!

  • 06 September 2008 - 19:23

    Huub:

    Leuk die site waarop we jouw woonomgeving kunnen zien. Heel wat beter van kwaliteit dan Google Earth. En dat mooie groene park met dat leuke gebouwtje blijkt bij inzoomen een begraafplaats te zijn? Geeft iig weinig geluidsoverlast zo midden in de stad. Ben wel benieuwd of en wanneer en in welke staat mijn pakketje nutella en hagelslag aankomt. Heb zelfs priority verzonden, geld speelt geen rol als het gaat om mijn oudste dochter. Had echter zo "sharp" gevuld dat ik voor max gewicht zuinig moest zijn met plakband. Ik hoor het wel. Volgende keer wel gratis whiskey drinken hoor, want dat kost daar een vermogen. Slokdarm brandt een beetje in het begin, maar dat gaat echt over. En volgende keer gelijk een bolletje kopen en niet eerst uitproberen of hij het zonder ook doet, wel beetje blond. Maar zonder gekheid, volgens mij krijg je de boel aardig op de rails op allerlei gebieden.
    Fijne zondag nog Jacky en ik spreek je binnenkort wel weer op MSN.

  • 08 September 2008 - 16:38

    Marjolein:

    Ha Jacq, de site met je huis is erg leuk! Fijn dat het allemaal goed gaat. Maarre.... wat zijn nou die groene stippen?
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ga voor 3 maanden op stage naar het Zweedse Västerås. Daar zal ik gaan bijdragen aan het ontwikkelen van een bewegingssensor voor revalidatiedoeleinden. Verder ga ik natuurlijk genieten van allerlei leuke en mooie andere dingen die Zweden te bieden heeft.

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 8923

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Zuidelijk Afrika

02 September 2008 - 30 November 2008

Stage

Landen bezocht: