Saaie stage-opstart, huisgenoot met connecties - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu Saaie stage-opstart, huisgenoot met connecties - Reisverslag uit Västerås, Zweden van Jacqueline Wijsman - WaarBenJij.nu

Saaie stage-opstart, huisgenoot met connecties

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 September 2008 | Zweden, Västerås

Allereerst bedankt voor al jullie reacties op mijn eerste verhaal! Vandaag een stukje over de afgelopen twee dagen. Er is niet heel veel gebeurd dat te maken heeft met mijn stage in deze dagen, dus ik zal proberen dat stukje niet al te langdradig en saai te laten worden…

Zoals ik al schreef moest ik gisteren een foto laten maken voor mijn universiteitspas. Dit bleek nog niet te kunnen, omdat er geen registratie van mij binnen was. Blijkbaar is er een andere regelgeving waardoor de registratie niet was gelukt omdat mijn begeleidster Maria het op de oude manier had gedaan. Vanmorgen is de registratie alsnog ingediend, en een dag daarna, morgenochtend dus, kun je dan voor de foto en het pasje gaan. Ik hoop dat dat gaat lukken morgenochtend.

Verder gisteren geprobeerd contact te krijgen met Maria. Het lastige was dat ik de afdeling niet op kon omdat ik nog geen pasje heb, en ik haar dus steeds moest proberen te bellen. Dat heb ik om 12.00 uur en tussen 14.00 en 15.30 tevergeefs geprobeerd. Toen was ik het zat en ben maar naar huis gegaan. Tussen 12 en 14 heb ik een wandelingetje gemaakt in de omgeving van het universiteitsterrein en op een bankje mijn boterhammetjes opgepeuzeld. Het was lekker weer, dus niet vervelend om buiten te zijn. De omgeving was niet heel interessant, vooral woonwijk en een snelweg.

Vandaag bleek dat Maria gisteren een briefje voor mij had achtergelaten bij de telefoon waarvan zij dacht dat ik die zou gebruiken om te bellen. Helaas heb ik haar steeds vanaf de telefoon bij de andere trap gebeld en het briefje dus niet gezien…

Gisteravond was Nina eerder thuis van haar werk, dus had ik toch nog gezelschap. We hebben een beetje gekletst en TV gekeken. Ze is erg aardig en behulpzaam. :-) Ik wil hier op zoek naar een koor en had daarover gemaild met Kella, die veel van koren weet hier in de regio. Hij blijkt ook de grote organisator te zijn van “The Real a capella festival”, dat volgende week hier gaat plaatsvinden en waar de dirigent van Musilon onder andere ook heen gaat. Nina bleek deze man te kennen omdat ze in het concertgebouw hier in Västerås heeft gewerkt. Ze bood dus aan om samen met mij naar het concertgebouw te gaan om hem te ontmoeten. Ook wilde ze wel proberen gratis kaartjes voor mij te krijgen voor één van de concerten van het festival.

Vanmorgen had ik toch vrij, dus we zijn vanmorgen naar het concertgebouw gegaan. Daar heb ik Kella ontmoet en hij heeft me contactgegevens van verschillende koren uit Västerås gegeven. Eén dezer dagen dus maar eens proberen of een koor mij voor drie maandjes mee wil laten zingen. Of de kaartjes gaan lukken is nog even afwachten, maar anders kan ik altijd zelf nog een kaartje kopen.

Verder heb ik het gisteren met Nina ook nog even over de omgeving gehad. Ze kon me wel een aantal dingen aanraden die ik als toerist moet gaan doen en zien. Vanmorgen ook maar gelijk even bij de VVV langs geweest en foldertjes meegenomen. Ik kan lekker de toerist gaan uithangen de komende tijd. :-) Daarna ben ik naar het station gegaan en heb ik alle mogelijke tijdschema’s van treinen en bussen meegenomen. Als ik ergens heen wil, zal ik waarschijnlijk toch met het openbaar vervoer moeten gaan, dus die foldertjes komen vast nog goed van pas.

Om mijn productieve ochtendje compleet te maken heb ik op de terugweg bij The Phone House maar even een Zweedse SIM-kaart gekocht. Zo kan ik tenminste bellen en gebeld worden zonder dat het me een fortuin gaat kosten.

Vanmiddag op de universiteit heeft Maria me nog voorgesteld aan een paar mensen en verder ben ik alvast wat gaan lezen. Ik heb het verslag van Anke doorgelezen. Zij is ook van de UT en heeft een paar maanden geleden stage heeft gelopen in Västerås. (Anke, toen ik op m’n werkplek zat, vroeg ik me af wat die gekke groene stippen op de muur toch waren. Terwijl ik je verslag zat te lezen werd het me ineens helemaal duidelijk! ;-)) Maria had me ook een ander artikel gegeven, wat ik heb gelezen. Om kwart over vijf ben ik maar naar huis gegaan. Even wat gekookt en gegeten met een aflevering van Friends erbij en nu even een stukje typen voor het thuisfront.

Morgen dus eindelijk naar degene die veel met het project te maken heeft waaraan ik ook een bijdrage moet gaan leveren. Hopelijk wordt er dan iets meer duidelijk van wat er allemaal gedaan wordt en hoe ik daaraan kan meewerken.

Voor wie erin geïnteresseerd zijn hier nog even mijn Zweedse adres en telefoonnummer:

Jacqueline Wijsman
c/o Mylly
Kassörsgatan 2A
722 14 Västerås
Zweden

+46 733 592748

  • 04 September 2008 - 17:49

    Monique:

    Leuk weer wat te lezen van jou dagelijkse bezigheden daar in Zweden!
    Deze keer was ik het met de eerste reactie :P
    kusje je zusje

  • 04 September 2008 - 20:17

    Ellen:

    Hoi Jacq,
    Fijn te lezen dat je het allemaal wel gaat redden daar.
    Veel plezier en succes!

  • 05 September 2008 - 10:37

    Oma En Opa:

    Hallo Jacq, nu ook je tweede bericht gelezen en merken dat je je weg wel zal vinden.
    Hoop dat de stage minder saai wordt dan de start. Groetjes opaoma

  • 05 September 2008 - 11:54

    Mau*:

    Ha Jacq!

    Hier dan de andere "mo"!

    Blij te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je niet compleet aan je lot bent overgelaten.

    Het begin ziet er inderdaad nog niet al te spetterend uit, maar goed, ik weet zeker dat dat snel zal veranderen. Alle begin is moeilijk, nietwaar?!

    Tot dit tijd kun je inderdaad lekker de toerist uithangen, heb je ook alvast wat spots op het lijstje voor als je pa, mum, Mo, Marcie en Robbie op bezoek komen in oktober.

    Nog heel veel plezier en succes gewenst!!

    Liefs van je allerleukste schoonzus :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Ik ga voor 3 maanden op stage naar het Zweedse Västerås. Daar zal ik gaan bijdragen aan het ontwikkelen van een bewegingssensor voor revalidatiedoeleinden. Verder ga ik natuurlijk genieten van allerlei leuke en mooie andere dingen die Zweden te bieden heeft.

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 8924

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Zuidelijk Afrika

02 September 2008 - 30 November 2008

Stage

Landen bezocht: